اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۱۶۴۹۶

بیگدلی: مربیگری کشتی، حرفه ای که با عشق برگزیدم

بیگدلی: مربیگری کشتی، حرفه ای که با عشق برگزیدم
مهدی بیگدلی کارشناس کشتی درباره وضعیت تیم ملی با وانانیوز گفت‌وگو کرد.
۱۱:۵۵ - ۰۲ آذر ۱۳۹۶
نویسنده: محمد ابراهیمی
وانانیوز|

 مهدی بیگدلی در گفت و گو با خبرنگار سایت خبری وانانیوز، در مورد ارزیابی وضعیت کشتی کشورمان بیان داشت: کسب نتایج ضعیف تیم ملی کشتی آزاد در رقابت های جهانی 2017 پاریس بیان گر وجود معضل در تیم ملی می باشد که باید مورد بحث، بررسی و تجزینه و تحلیل دقیق قرار گیرد؛ مخصوصا اینکه رقابت قهرمانی جهان پس از بازیهای المپیک، از سطح کیفی پایین تری نسبت به رقابت های نزدیک به تاریخ برگزاری المپیک برخوردارند"

وی افزود: هر چند نتایج کسب شده در پاریس یکی از بدترین نتایج کسب شده در 4 دهه اخیر می باشد، اما جوانگرایی در ترکیب کادر فنی و هم چنین کشتی گیران از نتقاط قوت و مثبت این رقابت ها محسوب می شود. ناکامی در پاریس، حقیقت تلخ دیگری را نیز به رخ کشتی آزاد ایران کشید. حقیقتی که نشان داد هنوز نتوانسته ایم کشتی گیران جایگزین و مطمئن برای قهرمانان بزرگ خود تربیت و مهیا کنیم"

بیگدلی ادامه داد: پشتوانه‌سازی در تمامی رده‌های سنی جهت کاهش سطح فنی و کیفی بین نفرات اول و دوم در تمامی از نیازهای اصلی ورزش کشتی کشور می باشد. هم چینین کادرسازی و تربیت مربیان شایسته بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد.
 

استاد و سرمربی تیم کشتی دانشگاه آتووا معتقد است توجه ویژه به کشتی گیران رده ی نوجوانان و جوانان و حمایت و هدایت آن ها برای گذار موفق به رده ی بزرگسالان می تواند  یکی از مولفه های اصلی پشتوانه سازی در کشتی ایران باشد.

بیگدلی که سابقه رقابت به عنوان کشتی گیر و مربی در میادین ملی و بین المللی را در کارنامه ی خود دارد، تجارب گرانبهایی را در زمینه تحقیق و تلفیق علوم روز در امر مربیگری کسب نموده است. ایشان به عنوان مدرس جامعه شناسی و روانشاسی ورزش در  دانشگاه آتووا، بر لزوم طراحی و پیاده سازی سامانه جامع حمایت از مربیان و کشتی گیران تاکید کرد و آمادگی خود را جهت راه اندازی این سامانه اعلام نمود. در این سامانه که بر اساس علوم جامعه شناسی و روانشناسی طراحی خواهد شد، توجه ویژه ای به جذب و آموزش نوجوانان مستعد و با آتیه و هدایت آنها تا رسیدن به قله ی قهرمانی خواهد شد.

بیگدلی: مربیگری کشتی، حرفه ای که با عشق برگزیدم

دارنده مدال برنز مسابقات قهرمانی جوانان آسیا نفر چهارم جوانان جهان، در حال حاضر مشغول تدریس علوم ورزشی به دانشجویان و همچنین آموزش فنون ناب و اصیل کشتی به جوانان مشتاق می باشد. کسب تجربیات ارزشمند در اثر حضور در میادین متعدد ملی و بین المللی به عنوان کشتی گیر، انتقال این تجربیات به عرصه ی مربیگری، و هم چنین بهره گیری از علوم روز ورزشی موجب موفقیت و اثربخشی شیوه های آموزش، هدایت و مربیگری ایشان و موفقیت بیگدلی در این عرصه گردیده است. علاوه بر کسب عناوین و موفقیت های متعدد در ایران،  تربیت و هدایت چندین قهرمان در رقابت های قهرمانی دانشجویان آمریکا هم چونNAIA و WCWA و حضور در مرکز تمرینات المپیک ایالات متحده جهت مربیگری در اردوهای آماده سازی  تیم ملی کشتی آمریکا جهت شرکت در رقابت های المپبک 2016 ریو تنها بخشی از موفقیت های ورزشی ایشان در عرصه ی مربیگری می باشد.

بیگدلی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای تیم های ملی کشتی ایران در رقابت های قهرمانی جهان 2018 و المپیک 2020، آمادگی خود را جهت هرگونه همکاری علمی، تحقیقاتی و به اشتراک گزاری یافته ها در جهت موفقیت و ارتقا هر چه بیشتر این ورزش کهن اعلام داشت.

سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین